Synergie sviní

03.09.2008 19:36

Vždycky mi vrtalo hlavou, proč - když jsem sám - vystačím si k obědu s jedinou plechovkou fazolí Heinz, když však vařím i pro ženu, musím udělat tři. Moje žena přece není takový jedlík a sotva do sebe dostane jednu porci. Před pár dny mi tento úkaz vysvětlil tchán: je prý dokázáno, že když jsou v chlívku dvě prasata, tak žerou mnohem víc, než když tam je jen prase solitér. Jedinec má prostě strach, že mu to druhý sežere a tak se láduje hlava nehlava. Řekl bych, že tenhle synergetický svinský reflex bude v pozadí mnoha různých hybných sil, slevami v supermarketech počínaje, tuzemskou politikou konče. Nešlo by to nějak využít i při výuce? Děkan mi vyprávěl o jednom učiteli na historii, který si při zkoušení pozval najednou hafo studentů - kladl otázky do pléna, poslouchal odpovědi, uděloval jedničky a pak najednou řekl: "Tak, jedničky už mi došly!" ... pak mu došly i dvojky, atd. Musím se zeptat světaznalejších, jestli by bylo legální, kdyby byli studenti v kurzu hodnoceni na základě srovnání s ostatními účastníky. Ďábelský plán!

Zpět