Nový Pro-Fil

22.10.2009 15:47

Nějak mi uniklo, že vyšel Pro-Fil 1/2009. Radim Bělohrad a Zdeňka Jastrzembská tam reagují na moji reakci na Radimovu reakci na reakci Ondřeje Kočnara na původní Radimův článek. Konečně pořádná tuzemská epistemologicko-dialektická diskuse! Radim reagoval, jak je jeho dobrým zvykem, jen pár dnů poté, co jsem mu poslal svůj text; o reakci Z. J. jsem nevěděl. Slibuji, že se pokusím svá tvrzení obhájit nebo explicitně opustit přinejmenším ještě v jednom kole, jen nevím, kdy se k tomu dostanu. V každém případě je teď břemeno na mojí straně a reagovat musím. Napočítal jsem devět témat, která nemohu ve své další odpovědi vynechat:

  1. argumentační vs. důkazní břemeno [RB, ZJ]
  2. metodologické pojetí důkazního břemene [RB]
  3. přenesení břemene vs. pouhé reagování [RB]
  4. implicitní pravidla argumentace [RB]
  5. argumentace v souladu s tezemi protivníka [RB]
  6. privátní evidence [RB]
  7. skeptický ateista nezastává žádnou tezi [ZJ]
  8. břemeno je určováno tvrzenými právními účinky [ZJ, bohužel jsem nepochopil :-(]
  9. povinnost filozofa [ZJ]

Tak čtěte pozorně, třeba vás napadne něco dalšího k této diskusi a kdo ví, třeba z toho bude další pěkný článek.

EDIT: Ecce Radimovy stránky, vypadají nějak povědomě. Jsou tam některé věci ohledně argumentace. Stříbromodrá šablona webnode evidentně rulez.

EDIT2: Tady je moje odpověď - BŘEMENO VĚŘÍCÍCH: reakce na námitky

 

Zpět